اولین شرکت اجاره خودرو بدون راننده در ایران

 

اولین شرکت اجاره خودرو در ایران

اولین شرکت اجاره خودرو در ایران مربوط به یک شرکت ثبت شده و فعال در منطقه آزاد تجاری آزاد  کیش، در خلیج همیشه فارس است. و نمونه دیگر آن در تهران شرکت اجاره خودرو بدون راننده شایان گشت تهران و در کل ایران هم نیز شرکت توریستی و گردشگری و اجاره خودرو بدون راننده شایان گشت انزلی است.

اولین شرکت اجاره خودرو در مناطق آزاد

بعد از آن نیز اولین شرکتی که در منطقه ای به جز مناطق آزاد در ایران قعالیت داشته است و اسم آن نیز در اسناد مرتبط با این موضوع موجود است شرکت اجاره خودرو شایان گشت انزلی است.

 

اولین شرکت اجاره خودرو در تهران

مچنین اولین شرکت اجاره خودرو در تهران، نمایندگی و دفتر مرکزی شرکت اجاره خودرو شایان گشت انزلی است که در تهران واقع شده است.
اولین اجاره دهنده خودرو در ایران

اولین افرادی که در تهران و در ایران اقدام به اجاره خودرو به دیگران کردند دو شخصی بودند که یکی از آن ها قبل از امنقلاب و دیگری بعد از انقلاب سال 1357 اقدام به این کار کردن. البته هیچ کدام از آنها به صورت رسمی به این کار اقدام نکردند.

اولین اجاره دهنده خودرو قبل از انقلاب

اطلاعات کمی در باره اولین شخص اجاره دهنده خودرو در ایران و قبل از انقلاب وجود دارد.

تنها اطلاعاتی که در این باره وجود دارد شخصی است که در خیابان آفریقا با راه اندازی یک دفتر به نام رایزن کب سرویس اقدام به اجاره دادن وسایل نقلیه موتوری می کرده است. 

اکنون این خیابان یکی از خیابان های مورد علاقه شرکت های اجاره خودرو است با این تفاوت که هیچ کدام از آن شرکت ها در آن خیابان وجود ندارند و در مکانی دور تر از آن هستند ولی به کذب آدرس خود را آن جا اعلام کرده اند. البته ما هم دلیل این کار را نمیدانیم و قضاوت نمی کنیم ، آن را به شما می سپاریم

اولین اجاره دهنده خودرو بعد از انقلاب 

اولین اجاره دهنده خودرو بعد زا انقلاب شخصی به نام آقای ریاحی است که در خیابان بهار جنوبی ، برج بهار و با نام دفتری تهران توریست فعالیت و اقدام به اجاره خودرو می کند، ایشان را می توان با اطلاعات موتقی که وجود دارد و همچنین به استناد بسیاری از فعالین اجاره خودرو ، اولین شخصی در ایران نام برد که اولین نفر بوده و اقدام به اجاره خودرو بدون راننده کرده است.

منابع

تهران رنت کار

مرکز اجاره خودرو بدون راننده تهران

روزنامه رسمی کل کشور

اداره اطلاعات ثبت شرکت ها

سازمان منطقه آزاد کیش 

اولین شرکت اجاره خودرو در تهران

SHARE THIS POST